Επικοινωνια

Ξενίας 18, 11528 - Αθήνα (πλατεία Μαβίλη)

"Η τροφή σου είναι το φάρμακό σου" -Ιπποκράτης

Map Icon

  • Φυσική Ιατρική
  • matinachr@gmail.com

Βασικος Μεταβολισμος – Θερμιδες – Αυξηση Βαρους

Ιούνιος 24, 2014
weight-scale

«Βασικός Μεταβολισμός» ονομάζεται το ποσό ενέργειας που καταναλώνει (καίει) ο οργανισμός μας σε ένα 24ωρο και που  είναι διαφορετικό για τον καθένα. Ο «Βασικός Μεταβολισμός», ο οποίος αναφέρεται σε θερμίδες (μονάδα ενέργειας), κυμαίνεται από 1.400–3.000 ή και 4.000 θερμίδες/ανά ημέρα, ανάλογα με τις ανθρωπομετρικές μας διαστάσεις, το φύλο, την ηλικία, την εργασία μας, το αν γυμναζόμαστε, αν κάνει κρύο ή ζέστη κ.λπ.
Αύξηση του βάρους, σύμφωνα με τη μαθηματική λογική, σημαίνει ότι το άτομο για κάποιο χρονικό διάστημα έπαιρνε από την τροφή περισσότερες θερμίδες από αυτές που κατανάλωνε (έκαιγε) ο οργανισμός του.

Ξεπερνούσε δηλαδή η πρόσληψη θερμίδων από την τροφή τον βασικό μεταβολισμό του.
Αυτές τις πλεονάζουσες θερμίδες ο οργανισμός τις μετέτρεπε σε λίπος και τις αποθήκευε στις λιπο-αποθήκες του σώματος για να τις χρησιμοποιήσει (να τις κάψει) στο μέλλον όταν θα υπάρξει  ένδεια τροφής. Έτσι λοιπόν όταν από την τροφή συγκέντρωνε 7.500 επιπλέον θερμίδες η αύξηση του βάρους ήταν 1 κιλό ( ένα κιλό λίπους έχει θερμιδική αξία 7.500 θερμίδες είτε για να το βάλουμε είτε για να το χάσουμε).

Με μία ώρα έντονης γυμναστικής θα «κάψουμε» 400 με 500 θερμίδες. Να το έχουμε αυτό στο πίσω μέρος του μυαλού μας σαν ένα μέτρο σύγκρισης, το τι δηλαδή μας κοστίζει σαν δραστηριότητα το να «κάψουμε» μία πάστα ή ένα γλυκό που κατά κανόνα μας δίνει ίσως και περισσότερες από αυτές τις 500 θερμίδες.

Οι αιτίες που προκαλούν την αύξηση του βάρους
Υπάρχουν αρκετοί λόγοι οι οποίοι συντελούν στην αύξηση του βάρους και συνήθως είναι ένας .συνδυασμός διάφορων παραγόντων όπως:
1. Οι δίαιτες
2. Η υπερβολική πρόσληψη  τροφής και η περιορισμένη άσκηση
3. Τα είδη των τροφίμων που τρώτε
4. Η υπολειτουργία του θυρεοειδούς
5. Οι διατροφικές ανεπάρκειες
6. Η επίδραση φαρμάκων
7. Η τροφική αλλεργία, η δυσανεξία
8. Η δυσβίωση εντέρου, η υπερανάπτυξη μυκήτων
9. Το ψυχολογικό στρες

Ποιες είναι οι επιλογές σας
Δεν υπάρχει καμία «γρήγορη μέθοδος» στην απώλεια βάρους ακόμα και αν χορηγηθούν φάρμακα ή γίνει χειρουργική επέμβαση. Είναι εύκολο να αλλάζετε τη μία διατροφή μετά την άλλη, αλλά αυτό δεν θα είναι ποτέ μια μακροπρόθεσμη λύση.

Ο μόνος τρόπος να χαθεί το βάρος ακίνδυνα και να διατηρήσετε την απώλεια είναι:
– να αλλάξετε τις διατροφικές συνήθειές σας,
– να ενυδατώνετε σωστά τον οργανισμό σας,
– να μην παραλείπετε τα γεύματα.
Και όλα αυτά να γίνουν τρόπος ζωής.
Αυτό δεν σημαίνει πως θα… βάλετε φρένο στις κοινωνικές συναναστροφές. Άλλωστε το φαγητό είναι μία απόλαυση.
Εκείνο που χρειάζεστε είναι να ακολουθήσετε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα διατροφής «κομένο και ραμένο στα μέτρα σας» ώστε να μπορείτε να τρώτε με τους φίλους και να έχετε φυσιολογική κοινωνική ζωή χωρίς να πρέπει να στερείστε τα γεύματα και τις εξόδους.

Σημαντικό: Η πραγματική και μόνιμη απώλεια του λίπους (όχι μόνο απώλεια βάρους) πρέπει να είναι προοδευτική και χρειάζεται βάθος χρόνου. Να θυμόσαστε πως αυτός ο τρόπος δουλεύει και μπορείτε να διατηρήσετε την απώλεια του βάρους σας.

Share this:

  • Facebook
  • Twitter