Επικοινωνια

Ξενίας 18, 11528 - Αθήνα (πλατεία Μαβίλη)

"Η τροφή σου είναι το φάρμακό σου" -Ιπποκράτης

Map Icon

  • Φυσική Ιατρική
  • matinachr@gmail.com

ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ Vs ΓΗΡΑΝΣΗΣ

Μάρτιος 10, 2015
μεσογειακή-διατροφή

Της Dr Ματίνας Χρονοπούλου*

Όλο και περισσότερες έρευνες πιστοποιούν ότι η μεσογειακή διατροφή μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα από μια στενή μέση. Όπως, εκτός από την προστασία της καρδιάς και την ελάττωση της πιθανότητας εκδήλωσης ορισμένων μορφών καρκίνου, ιδίως του πεπτικού συστήματος, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Σύμφωνα με νεότερη μελέτη, που προχώρησαν σε μια εμπεριστατωμένη μελέτη, η μεσογειακή διατροφή φαίνεται να προστατεύει το DNA ενός ανθρώπου από τη φθορά του οργανισμού του λόγω γήρανσης. Κι όταν λέμε μεσογειακή διατροφή εννοούμε την αποφυγή επεξεργασμένων τροφίμων και κόκκινου κρέατος και την επιλογή ελαιόλαδου, σε συνδυασμό με φρέσκα φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, φασόλια, καρύδια, φρέσκα ψάρια και πουλερικά και περιστασιακά ένα ποτήρι κόκκινο κρασί.

Στη συγκεκριμένη έρευνα, η οποία εξετάζει τον τρόπο που η διατροφή επηρεάζει τον τρόπο ηλικία των κυττάρων μας και την ταχύτητα της γήρανσης, συμμετείχαν ερευνητές από τη Βοστώνη.

Αυτοί μελέτησαν τα προβλήματα υγείας 4.600 νοσηλευτριών επί μια δεκαετία -τα αποτελέσματά της δημοσιεύθηκαν στο «British Medical Journal»- ερευνώντας τις διατροφικές τους συνήθειες.

Μεσογειακή διατροφή με χαμηλά λιπαρά

Οι γυναίκες που είχαν μια πιο στενή σχέση με τη μεσογειακή δίαιτα, βρέθηκαν να έχουν στα χρωμοσώματά τους μακρύτερα τελομερή και εμφάνιζαν στατιστικά λιγότερες καρδιοπάθειες και καρκίνους, συγκριτικά με εκείνες που διατρέφονταν κυρίως με κόκκινο κρέας, βούτυρο και γενικά γαλακτοκομικά πλούσια σε λίπη.

Τα τελομερή είναι βιοδείκτες της γήρανσης και βρίσκονται στην άκρη κάθε χρωμοσώματος στο σώμα. Τα τελομερή βοηθούν στην προστασία του DNA από τη ζημιά «σχεδόν σαν το πλαστικό στις άκρες των κορδονιών», σύμφωνα με τον Dr Narula, καρδιολόγο που εργάζεται στο νοσοκομείο Lenox Hill στη Νέα Υόρκη.

Τα τελομερή συρρικνώνονται κάθε φορά που διαιρείται ένα κύτταρο. Τα μικρότερα τελομερή  σχετίζονται με χρόνιες ασθένειες -κυρίως καρδιοπάθειες και διάφορες μορφές καρκίνου- που συνδέονται με την ηλικία και τον πρόωρο θάνατο, ενώ τα μεγαλύτερα αποτελούν ένδειξη μακροζωίας.

Για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε μια τόσο μεγάλη έρευνα που συσχετίζει τη μεσογειακή  διατροφή με το μήκος των τελομερών σε υγιείς, μεσήλικες γυναίκες και σύμφωνα με τον  Immaculata De Vivo, αναπληρωτή καθηγητή στο Brigham, που διδάσκει στο Χάρβαρντ, στη Σχολή Δημόσιας Υγείας και που είναι ο κύριος συγγραφέας της μελέτης «τα αποτελέσματα της έρευνας αποδεικνύουν  περαιτέρω τα οφέλη από την υιοθέτηση της μεσογειακής δίαιτας στην προαγωγή της υγείας και τη μακροζωία».

Η πιο αποτελεσματική δίαιτα

Υπάρχουν και άλλοι τύποι υγιεινής διατροφής που παρέχουν παρόμοια οφέλη, όμως, σύμφωνα με τους ερευνητές, η μεσογειακή δίαιτα φαίνεται να είναι πιο αποτελεσματική.

Θα χρειαστεί πρόσθετη έρευνα για να προσδιοριστούν  ποια συγκεκριμένα συστατικά αυτής της διατροφής είναι υπεύθυνα για την παροχή προστασίας στον οργανισμό.

Υπήρξαν όμως και προηγούμενες μελέτες, σύμφωνα με τις οποίες η μεσογειακή διατροφή παρέχει πολλά οφέλη στην υγεία. Όπως η μεγάλη μελέτη που δημοσιεύτηκε τον Φλεβάρη του 2013 και η οποία διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που ακολούθησαν τη δίαιτα εμφάνισαν 30% λιγότερες καρδιακές προσβολές και εγκεφαλικά επεισόδια και ήταν λιγότερο πιθανό να πεθάνουν από καρδιακή νόσο.

Ακόμη, η μεσογειακή δίαιτα φαίνεται ότι βοηθά στην προστασία της μνήμης και στην ανάπτυξη  δεξιοτήτων. Μια άλλη μελέτη, που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο του 2013, διαπίστωσε ότι οι ενήλικες που ακολούθησαν τη μεσογειακή διατροφή, παρουσίασαν κατά 19% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν προβλήματα  μνήμης και γνωστικά προβλήματα αργότερα στη ζωή τους.

«Αυτή η δίαιτα προσφέρει αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση κι αυτό είναι που προστατεύει την υγεία του DNA και το γενετικό υλικό των ανθρώπων που την υιοθετούν», δήλωσε ο Dr Narula.

Τελικά, η συγκεκριμένη έρευνα έδειξε ότι το μυστικό της αύξησης του προσδόκιμου επιβίωσης του ανθρώπου που τρέφεται με βάση τη μεσογειακή δίαιτα βρίσκεται στην άμεση  επίδραση της μεσογειακής δίαιτας στα γονίδιά του. 

  • Η Ματίνα Χρονοπούλου σπούδασε Φυσικοπαθητική Θεραπευτική στην Αγγλία και απέκτησε δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, Naturopathic Doctor, Lic. Dip. Master Ac., TCM στο Βελονισμό και την Παραδοσιακή Κινέζικη Ιατρική και διδακτορικό Δίπλωμα

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξενίας 18, Πλατεία Μαβίλη, 11528, Αθήνα

Τηλ.  210-64.00.411

Κιν. 6932-191724

Ε-mail : matinachr@gmail.com

Skype: matina.chronopoulou

www.naturopathy.gr

https://www.facebook.com/pages/ Ιπποκράτειος-Ιατρική-Εξειδικευμένες-σπουδές/1394065917566567?ref=hl

https://www.facebook.com/pages/ Ρυθμίστε-το-βάρος-σας-με-φυσικό-τρόπο-Θεραπευτική-Διατροφολογία/379175708903076?ref=hl

https://www.facebook.com/NaturopathyinGreece?ref=hl

 

 

Share this:

  • Facebook
  • Twitter